Wednesday, November 28, 2007

بيع بعض ممتلكات ابو العربى


بسبب رفضى حضور مؤتمر انابوليس اعانى من ضائقه ماليه

بس مش مشكله والله مفرط فى فلسطين

ومتفوضش على حقى

الحق ميجيش الا بدراع

يلا نصيب

صورة لابوالعربى اثناء عمليه البناء

شقه 75 متر على سطح القمر دور ارضى بدون تشطيب ذى بتاعت اسكان الشباب


تطل على مصر ام الدنيا فوق قصر الرئاسه مباشره

يعنى توف برحتك

سهله المواصلات عقد تمليك من وكاله ناسا

للجدين فقط


تنين بحاله جيده استعمال ابوالعربى احسن من استعمال طبيب

كنت فاتح بيه ورشه حداده فى العصر الحجرى
بخ نار بمقياس فهرنهيت 100 درجه مأويه

نباتى غير مكلف بالمره

يصلح لكل الاعمال

للاخوة العرب الاستعلام والاستفسار

مدونه ايامنا الحلوة


الكلاب الصهاينه والمطبعين العملاء يمتنعون

64 comments:

شقاوة شعب said...

هييييييييييييييييه

اول تعليق
بجد بوست تحفة

ههههههههه
ضحكتنى قوى حتة ... يعنى توف براحتك


تحياتى
شيماء

قضية عم أحمد Ahmed Case said...

هههههههههههههه
بجد سكر سكر سكر

بوست حلو اوي وخفيف اوي وخصوصا عمليه التف ديه جت على هوايا

ولــــــــــو said...

حمدالله على السلامه
هي وصلت للدرجه دي يا ابو العربي
تبيع ممتلكاتك اللي مش تقدر بتمن
ده كلام ده انت سيد البلد ياراجل
واي بيت فيها بيتك وبعدين شقه القمر دي موقع ممتاز وانت كنت بتحب تقضي فيها اجازتك
التنين انا ممكن أأجره اهو ينفع امي تسوي بيه الاكل اصل بتوجازنا من غير منظم

المهم حمدالله على السلامه وبلاش الغيبه الطويله تاني

NIDAAL .R said...

مسخـــــــــــرة
ده اول كومنت ليه و مش هيكون بامر الله الاخير
ايه يا حج المدونة الى بسم الله ما شاء الله ... جامدة اوى دى
بس انت مش عارض سعر للشقة ليه
كنت بفكر يعنى ..
و انت فاكر انا لو طلعت فوق هبص على
قصر الرئاسة ممكن لو هتف عليه ... ده انا هعمل جمهورية لنفسى فوق
بس شوف انت هتبيع بكام و قولى
بجد جامد ..
و اقبلنى كزائر لمدونتك الـ... و الجامدة

. said...

منتا ابو العربي ايه الغيبة عن المدونة دي يا اخي
المهم
انك اجمد شخصية ساخرة على الساحة المدونتية
ربنا يزيدك من تفاؤله
تحياتي

مدحت محمد said...

هههههههههههههه
ده انا هتف من هنا للصبح

MAKSOFA said...

أنا عايزة أحجز شقه من اللي عامل أعلان عنهم دول أهي تنفع

Anonymous said...

بقى كده يابو العربي تعمل المزاد بمدونتي وتصحيني كده من النوم مخضوضة طب ياراجل كنت اديني خبر الاول

هههههههههههههههه بوست تحفة بجد وعلى فكرة انا حكيت للقراء كل حاجة وعرفتهم ان ممتلكاتك محجوز عليها يابو العربي انا بقول الحق

تحياتي

أبوسويلم said...

ابو العربى باشا
طبعا انا كنت متوقع انك ترفض تحضر مؤتمر انابوليس
لازم ازلاد البلد الجدعان اللى زيك يعملوا كده
احنا عمرنا ما نسلم ولا نبيع
صح يا صاحبى
والف مبروك على الشقة الجديدة ولو ان مشوارها بعيد شوية على انا بالذات
يعنى اسيب الارض واروح القمر
لكن كله يهون علشان خاطرك يا عرب
لو احتجت اى حاجة انت عارف تلاقينى فين
وابقى سلم لى على مبارك وبلاش تشد عليه فى الكلام زى كل مرة
سلام

ابو العربى said...

شقاوة شعب

يعنى مش هتشترى ولا ايه

ابو العربى said...

احمد رفعت



اى خدمه يا ريس ومنورنى

ابو العربى said...

ولو


يعنى انت لازم تقلب عليا المواجع وبعد ده كله هتأجر التنين بدل متقولى خالى حجتك معاك وتسلفنى مبنخدش منكم الا كلام

ابو العربى said...

nidaal pal


ربنا يخليك ويصلح حالك وتعطفك وحده مش كفايه نورتنى

ابو العربى said...

sad_dora

يعنى كنت بتسأل كلام الشعب المصرى مقضيها كلام

doha

يعنى اعتبر ده وعد هتشتريها يعنى


maksofa

روحى ايامنا الحلوة واحجزى
وهعملك خصم

ابو العربى said...

من غير اسم


عارفك وحفظك و هجيبك بس تابعى المزاد

ابو العربى said...

ابوسويلم


يا رجوله الشقه سهله المواصلات واطلع ازرع كده وخضر القمر مفيش فوق حكومه ومحدش هيسحلك يا ابوسويلم
شرفتنى

فارس عبدالفتاح said...

سلام عليكم يا أبو العربي


اشور ايه وبابل ايه يا أبو العربي دول دمروها عن بكرة ابيها

واللى فضل بعوه سماسرة الحروب الله يولع فى حسني مبارك وكل العملاء العربي اللى زيه ..


واول واحد قبل مبارك خادم الحرمين الشريفين ..


قال خادم الحرمين الشريفين ..

امير المؤمنين

لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم .

حسبنا الله ونعم الوكيل فى عظمهم كلهم ..

walaa said...

ههههه حلو قوى انك تسخر من النظام بطريقة الداعبه والضحك عجبتنى جدا

tota_fm said...

ايه ياعم ده ضائقه ماليه ايه وبتاع ايه شوف انت عاوز كام وقولى وانا تحت امرك كفايه موقف الجدعنه ورفضك حضور المؤتمر بس انا عاوزة اطلب طلب ممكن اقضى الويك اند في شقه القمر وده علشان الموقع المتميز ليها طبعا
سيبك انت بس المدونه كلها بسم الله ما شاء الله روعه
تحياتى لابو الجدعنه

mraghy said...

بوست حلو حقيقي و خفيف جدا

عموما يا سيدي اعتبر اني حجزت شقه

غمض عينيك said...

كده ياابو العربي تسهيني وتتصور وانا بجيب علب الكشري القمري عشان نتغدى واحنا بنشطب في الشقة
لا لا انا زعلان ومش هارجع تزكرة الصاروخ

بنت الصالحين said...

هههههههههههههههههههههههههه



معرضتش ليه السعر علشان نشترى

مش عايزين حد يخمنا

احنا بنفاصل

حسن ارابيسك said...

ابو العربي
مزاداتك كترت قوي
لازم تعمل اعلان قبلها عشان الواحد يعمل حسابة في التحويشة
ثم عشان اتوف على رأيك
ملاقيش عندك طيارة شراعية الف بيها لفتين لزوم الكلام ده

Anonymous said...

ههههههههههههههه
بس انا مش هقدر على تمن الشقه ولو انى نفسى فيها

طيب انا كنت عايزة التنين فى خدمه كده ينفع.. مش بيطير ..يبقى عز الطلب
فى ناس كده عايزة تظبط فكنت هاروح اظبطهم وامشيهم على العجين ميلخبطهوش

بجد بوست تحفه
سلامى

حسن ارابيسك said...

حبيت أكون أول واحد في البلوجرية يقولك كل سنة وانت طيب بمناسبة عيد الأضحى المبارك

tar7elba7r said...

حلوه

tar7elba7r said...

بس فين الجديد يا معلم

فارس عبدالفتاح said...

ابو العربي


كل سنة وانت طيب يا زعيم

وكل اهل القنال طيبين وسيناء

NIDAAL .R said...

فينك و فين جديدك
يارب يكون التاخير ده سببه خير
طمنا عليك
juba

tota_fm said...

كل سنه وانت طيب يا ابو العربى وكل عيد وانت سعيد ويارب التأخير ده يكون خير

EGYPT EYES said...
This comment has been removed by the author.
EGYPT EYES said...

كل سنه وأنت طيب يابورسعيدي d:
أبقى تف بالنيابه عني بقى عشان مش هقدر اخد شقه في العالي كده معاك
تحياتي لك

Anonymous said...

مش ممكن المدونة دى ... ، ماشاء الله حضرتك دماغ جامدة أوى ..
ربنا يبارك يارب
و بجد موضوع التف لادا عاجبنى برده ،
و لو سمحت حضرتك أنا عايزة أأجر السطح بتاع البيت دا ، عشان أبقى منى للسما كدا على طول ، و عشان اتابع الأقمار الصناعية .... إلخ .. ، محدش عارف اللى ممكن يحصل ..

تحياتى لحضرتك

Anonymous said...

ابو العربى انا عملت اعلان فى مدونتى على التنين بتاعك
واى زبون يجيلك عن طريقى
يبقى عمولتى محفوظه

منهم لله اللى حوجوك وخلوك تبيع التنين اللى حيلتك

سلام يا ابو العربى
لو حبيت تتاكد من الاعلان
ادخل مدونتى وشوف بنفسك

http://hazemnokhala.blogspot.com/

ابو النجوم said...

ابو العربى حبيبى
اولا اية الغيبة دى انت خرجت افراج ولا بنص المدة ولا ام العربى سابتك . معقول كدة ترجع من غير مااعرف
بالتوسبة للشقة انا كنت عايزها مش علشان اتوف منها لا دة علشان اعمل منها بىبى على ام اللى بالى بالك وبعدين انا سمعت ان احمد عز اشترى الشقة والتنين بيسيح بة الحديد والشقة دى عاملها عش للزوجة الجديدة يعنى هتطلع من المولد بلا حمص
واشكرك ياابو العربى وسلم لى على الواد مسعد
ثانيا: انت لحد الان لم تشترك معنا فى اتحاد المدونين لية هو ينفع اتحاد من غير ابو العربى

بنوتة من وسط البلد said...

لطيفه اوى يا ابو العربي
بس سؤال وحياتك التنين ده بيشتغل بالسولار ولا بنزين 92
؟؟

بالشفا ان شاء الله

تخياتى وهابي نيو ييير

ابو العربى said...

فارس عبد الفتاح


ولا يهمك انا مصمصم انى ارجع كل حاجة زى مكانت واحسن كمان والحضاره فى الكتب متقلقش
ابو العربى موجود وجندى محافظ على التراث العربى

ابو العربى said...

walaa

حلوة حجبتك طيب الحمدلله هو فى ادينا حاجة نعملها غير نسخر منه

ابو العربى said...

tota_fm

عاوز كتير قوى يا حجه وده هيكون طبعا على سبيل السلف ابو العربى مبيشحتش واى خدمه والشقه اتباعت بس فى شليه على المريخ احلى بكتير مممكن اجرهولك
شرفتينى

ابو العربى said...

mraghy

هو الحجز بلكلام وبس ماشى ياعم

ابو العربى said...

غمض عنيك

حبيبى اه يا جدعان نسيت اقول ان غمض عنيك كان معايا فوق وبيشتغل شغل محاره زى الفل كنت بشغله باليوميه دكتور محاره يا جدعان
حبيبى يا سمره

ابو العربى said...

عاشقه الفردوس


احنا كلمتنا وحده يا حجه مفيش فصال

ابو العربى said...

حسن ارابيسك


والله ياريس مكنتش اعرف انت عارف الزنقه وحشه معلش وعندى بساط سحرى احسن من الطياره الشراعيه والخرط دة ودة بساط بتاع علاء الدين مش اى بساط وممكن اجبلك مقشه بتاعت الساحره الشريرة وهى تبقى على قد فلوسك

ابو العربى said...

shyma


مفيش حاجة تغلى عليك ياباشا ولا يهمك والتنين اتباع بس ممكن اديهولك لفه قبل ما اسلمه لصحبه عشان عايز ظبط زوايا

ابو العربى said...

حسن ارابيسك


اائما سباق يا ريس وربنا يخليك يا كبير

tar7elba7r


انت احلى يا رجوله والجديد فى الطريق يا عسليه

ابو العربى said...

فارس عبد الفتاح


وانت طيب يا زعيم


nidaal pal


مفيش تاخير ولا حاجة ياعم بس كنت ببيع الجات دى ربنا يكرم بجديد

ابو العربى said...

tota_fm


وانت كمان سعيد وكويس والتاخير سببه الدول العربيه

ابو العربى said...

egypt eyes

وانت طيب يا مصرى بس انا ريقى نشف من التف اطلع على حسابى وتف بيالنيابه عنى وعن الشعوب العربيه

ابو العربى said...

الاء


طيب لو عزت اتابع اخبارك اجيبك منين فين مدونتك طيب والسطح خلاص اعتبرى نفسك مضيتى العقد ابعتى بس ربط كلام وكل شىء هيكون تمام

شرفتينى

ابو العربى said...

المصرى البورسعيدى


شكراا يا بورسعيدى يا عسل ويارب ينصر المصرى دايما يارب بدل مهو حارق دمنا كده وشكرااا على الاعلان بس مش هديك عموله
تحياتى

ابو العربى said...

ابو النجوم


عمى وعم عيالى تحياتى بس احمد عز عرض مبلغ جامد بس على مين انا بردو ابو العربى مفرتش ابدااا وبالنسبه للبىبى احسن كتير من التف بردو فكره

وخلاص شركت فى اتحاد المدونين العرب

ونورتنى

ابو العربى said...

بنوته وسط البلد


شغال بالطاقه الشمسيه كنت حطه على القمر بيشحن من الشمس مش القمر بردو بيعكس ضوء الشمس ولا ايه

ابو النجوم said...

ابو العربى حبيبى
يعنى انت مش هتبطل الاصناف المغشوشة دى انا بااكلمك على الاتحاد المصرى للمدونين تروح تشترك فى الاتحاد العربى
ودة الرابط علشان ماتوهش فى الطريق
http://egyptadwin.maktoobblog.com/
سلم لى على ام العربى واية اخبار الشبار عندكم

Anonymous said...

اخى الفاضل
ابو العربى
مرحبا بك معنا فى اتحاد المدونيين المصريين
واتمنى ان تكون عضو مؤثر وفاعل فى الاتحاد
فى انتظار تواصلك معنالمزيد من التعارف
hassan_tawfik2004@yahoo.com
فى انتظارك
ولك كل الحب والتحية

Empress appy said...

طيب مفيس مشاحه اكبر ويكون لها بللكونه على السفارات اللى مش كويسه علشان ارمى عليهم ميه مش نظيفه ههههههههههه قريت البوستات كلها تحفه بجد

ابو العربى said...

ابو النجوم


اه والله ياباشا بعت الواد مسعد افغانستان يجبلى حشيش مغربى راح جيبلى حشيش تصدير مصرى بلدى
وخلاص دخلت اتحاد المدونين المصريين بس على كده فى معاش ولا ايه

تحياتى

ابو العربى said...

حسن توفيق


وقبلونى كمان عضو فى الاتحاد افرحلى يا ابو النجوم بس انا مش هقبل اقل من منصب رئيس الاتحاد او امين الصندوق ده انا ابو العربى

ابو العربى said...

appy


ممكن اشوفلك حته فى المريخ ايجار جديد على النصيه وتبعينى وانا هقولك على كل حاجة

تحياتى

حسن ارابيسك said...

فين الجديد يا أبو العربي انت بعت كل حاجه في المزاد ولا ايه عشان كده مش لاقي حاجه تنده عليها وتقول ألاؤونا ألادووو الاترررريه
مهو كل شئ انباع خلاص
فين الجديد
تحياتي

Vague said...

والله انت جامد
ورائع وحلو

Unknown said...

واحد صاحبى خدوه صاعقه في الجيش
المهم
في العرض العسكري كان الريس موجود
وهوه طار من فوقيه
قلتلوا فوقيه على طول
قاللي اه والله
قولتلوا ما تفتش عليه ليه
قاللي كان هايتف عليا بالرصاص
أنا ما كتش خايف
بس استخسرت فيه التف

ابو العربى said...

حسن ارابيسك

اه كل حاجه اتباعت واتنصب عليااااااا بس الجديد موجود وياما فى الجراب يا حاوى
انا جاى قريب ومعايا الجديد
متشكر قوى على سؤالك

ابو العربى said...

vague

كده طب والله انت الى جامد ورائع وحلو

ابو العربى said...

انا انسان

ههههههههههههههه
لو كان صحبك ده قلى كنا جمعنالو من بعض عشان ميستخسرش