Tuesday, May 29, 2007

و سار كوزى رئيس لفرنسا



وسار كوزى رئيس لفرنسا


انا قبل الانتخابات الفرنسيه اتصل بيا الرئيس جاك شيراك وقلى عيزك يا ابو العربى ضرورى مكدبتش خبر

اصل انا بحب جاك بصراحه هتقولى منع الحجاب عقولك دة راجل علمانى وطبق العلمانيه على الكل من غير خيار ولا فقوس وراجل محترم من الاخر ومتنحش معايا
المهم اخدت الفلوكه ورحت طالع انا ومسعد ( مسعد دة قبطان الفلوكه بتعتى ) ورحت داخل على قصر الشنزلزيه وقبلنى الراجل واستغربت اول مرة ميقبلنيش هو ومراته بقولو امال فين المدام قلى الموضوع الى انا عيزك فيه سرى للغايه وخاص بالانتخابات الفرنسيه والمرشحين فيها
وقلى انا اتصلت بالمرشحين وهما جايين دلوقت تؤعد معاهم وفعلا مفيش عشر دقايق نص ساعه كدة ولقيت قدامى ( رويال ) طبعا ما اولكوش انا بحبها من زمان رفيقه من الرفاق الاشتراكيين العوزاز على قلبى واول ما شفتنى فرحت قوى وراحت معيطه قولتلها متخفيش باذن الله طول ما انا وراكى متقلقيش من حاجة
وراح داخل اخينا ساركوزى بوش امه العكر ودمه الى يولطوش وراح داخل بعجرفه كدة وغلاسه ومن غير ما يسلم وراح اعد بصراحه مقدرتش امسك نفسى روحت قيلو مالك اله فى ايه اهدى شويه وراح جاك مهدينى ورويال فضلت تقولى متزعلش وكدة المهم راح متكلم انجليزى راح جاك اتعفرت وتنطط وقلو انا هنسحب انا مقبلش ان فى قصر الشنزلزيه واحد هيبقى زعيم فرنسا ويتكلم انجليزى روحت محلف شيراك برحمه ديجول لا انت اعد خليه يجيب اخرة
وقولت لكوزى ولا متنساش نفسك انا اعرف اصلك وفصلك دة انت واطى يلا واصلك يهودى وتعمدت وبقيت كاثوليكى وابوك مجرى وانا اعرفه وكان شغال فى التليفونات وامك كانت فى حرب 56 والبورسعديه مفلتوهاش ففوق كدة وحط واطى يا ابن الواطى الحق وشه احمر وكان هيعيط وقلتلو واحد منجحش فى جوازة هينجح فى رئاسه فرنسا ومراتك الثانيه سيسيليا سمعتها معروفه كانت فرشه فى شارع الشنزلزيه بشربات ولا ايه
راح قلى هو انا قولت حاجة ياعم انا متكلمش معاك المهم انا استنتجت كدة من كلامه عشان مطولش عليكم انه تبع امريكا ومؤيد لسياستها فى الشرق الاوسط وهيرجع فرنسا لورا فوق الخمسين سنه
والى مش مصدق يسئله

18 comments:

reri said...

ههههههههههههههه
إيه الحوارات دي
أبو العربي فتحها علي الرابع

سلامااااااااااات

سكوت هنصوت said...

اهلا يا بو العربي...يا راجل بقى تروح الشانزلزية و تنسى صحبك ابو لمعة...طب ده كان واقفلك بالورد تحت قوس النصر عشان يحيك بسلامة الوصول...يلا...مالوش نصييب...بس والله براوة عليك انك لبيت الواد ساكوزي...كان هيفتكر نفسة رئيس بعد ما كسب الراجل الكبير...ما هي الدنيا كده....عقبال الزغلول الكبير...لما ربنا يفك حبس الزغلول الصغير..ويحرق دمة كده زي حرقة مرتضى منصور من إسلام الشاطر...استمر يا بو العربي...بكرة نشوفك في السي إن إن

Rosa said...

ههههههه
دمك خفيف
بس ابو العربي ابو العربي يعني , النسخة الاصليه
تحياتي لطريقة العرض الجميله دي
بجد اسلوب اكتر من رائع
تنفع تكتي قصص تعليميه اسلوبك جميل والله
تحياتي

ياسر سليم said...

نتشرف بدعوة سيادتكم والأسرة الكريمة لحضور إفتتاح المدونة الصاعدة بإذن الله .. كلماتى .. والعاقبة عندكم فى المسرات ..
حضروكم يسرنا ..
ودخانكم يضرنا ..

loumi said...

انا قلت ارد الزياره
اسلوبك فى العرض ظريف
لو سمحت
تسلمل لى على مسعد
تحياتى

maged stephen said...

خلى بالك أن شيراك عنده بنت غير شرعية بس ايه يدوب تحل من حبل الغسيل

سندباد said...

صدقت علي يدددددددددددددددددددددددددددددددددددددي

ياسر سليم said...

هههههههههههههه

طيب هات نمرتة عشان نسأله ..


أكيد نمرته معاك ..

Anonymous said...

بجد بجد بلوجر تحفة رائع جداااااااا مش مجاملة

انا اتكلمت عن ابو العربي في البوست الجديد عندي في ايامنا الحلوة ابقى ادخل وشوف

ومنتظرين الجديد من ابو العربي المجدعة

تحياتي

ابو العربى said...

reri
ماشى يعنى مقرتيش الى انا كتبته صح برحتك مش هتستفيدى

ابو العربى said...

سكوت هنصوت
بطل خرط ياعم انت وانت ايه الى هيوديك باريس (يا ابولمعه ) هو اى حد يروح باريس

ابو العربى said...

rosa
متشنكرين قوى ولازم اعرفك على ام العربى

ياسر سليم
مبروك يا معلم انا هاجى انا ومسعد نشوفك عشان ام العربى تعبانه شويه

ابو العربى said...

loumi

مسعد متجوز على العموم وبلاش رسم

ابو العربى said...

maged stephen
واحنا مالنا ياعم منجبش فى سيرت حد والراجل محترم بس البت دى فعلا مدواخاه ومطلعه عينه وكان عايز يلزئهالى

sendbad

لعلمك انا قبلت سندباد الحقيقى مصدقنى طبعا

ابو العربى said...

ياسر سليم

مينفعش ياعم اديك نمرته هو اى حد كدة ولا ايه بردو اسئله واولك

ايامنا الحلوة

اوك انا جاى اشوف كتبتى عنى ايه ونورتى

spellz said...

Abo l 3araby eli laf masr wel reboo3 l aueopeya
elli ma3roof benazahtoo we sed2o l 3aaaaaaaaaliiiiii
ana za3lana mennak
enzaay tensa te2ool enni kont m3aak heenaaak
ya raaagell danta kot gayebny 3shaan 3aref ad ih ana we kozy konna as7aab ayaam l madrasa
bs na3ml ih tool 3omro waty awwel maba2a yameeni nesy kol as7aabo we zoomalaa2 l kefaaa7
l marra l gayya matensaash tegeeb serty lma nesafer sawa ye2oolo 3leek ih yabo l 3araby nattash? 7atta yb2a 3eeb

Anonymous said...

ابو العربي اسلوبك حلو جداااااااا
ابقي سلملي علي شيراك وعلي مسعد
والي الامام دايماً ان شاء الله

Anonymous said...

ابو العربي اسلوبك حلو جداااااااا
ابقي سلملي علي شيراك وعلي مسعد
والي الامام دايماً ان شاء الله